bokstavsvuxen

Det här är mitt liv. Med adhd. Depression. Och Aspergers syndrom. Som mamma. Till barn både med och utan diagnoser. Som fru. Som dotter. Som väninna. Det här är min kamp.

Ångest

Kategori: Npf

Ångesten bubblar i min mage. Jag känner hur den ligger där. Lurpassar. Bränner lite...
Imorgon ska jag jobba. Först dagen efter 5 veckors semester.

Jag gillar mitt jobb. Det har alltid varit mitt andningshål. Dit jag kan gå och lämna mitt kaos utanför. Glömma kampen med barnen. Glömma min egen dåliga impulskontroll. Glömma att jag brusade upp, höjde rösten alldeles för mycket...
Allt det där har förändrats. Nu är det bara ångest.


Nästa vecka ska jag till min läkare. Tänk om jag inte får vara sjukskriven längre? Tänk om han tycker att jag kan jobba heltid?
Eller tänk om försäkringskassan börjar protestera?
Kommer jag bli ett monster igen? En sur och elak människa. Kommer jag ligga där på golvet igen, utmattad, färdig, bara för att jag gjort av med all min energi medan jag gjort färdig barnen för skola och dagis?
Bli den där mamman som bara sover och inte vill bli störd? Som alltid surt svarar; jag vet inte, senare, en annan dag osv.


Kommentera inlägget här: